Öğrenciler ile İşbirliği Süreçleri

Kırklareli Üniversitesi

Kurumsal Eğitim Paydaş İşbirlikleri

Öğrenciler ile İşbirliği Ağı

 

 

 

 

Öğrenciler ile İşbirliği Süreçleri

Kırklareli Üniversitesi Eğitim Öğretim Geliştirme Koordinatörlüğü, kurumsal kalite güvencesi sistemi kapsamında öğrenci merkezli yaklaşımı esas almakta ve öğrencileri yalnızca hizmet alıcısı değil, aynı zamanda kalite süreçlerine katkı sunan aktif paydaşlar olarak değerlendirmektedir. Bu kapsamda; öğrenme çıktılarının izlenmesi, program yeterliliklerinin belirlenmesi, öğrenci geri bildirimlerinin toplanması ve bu geri bildirimlerin değerlendirme-iyileştirme döngüsünde kullanılması gibi süreçler yürütülmektedir. Katılımcı ve sürdürülebilir iş birliği anlayışıyla, öğrencilerin nitelikli eğitime erişimi ve öğrenme deneyimlerinin güçlendirilmesi hedeflenmektedir.

 

Paydaş Adı

İç

Temel Paydaş

Stratejik Paydaş

Paydaş Sebebi

Paydaş Beklentisi

Etki

Önem

Sonuç

Öğrenciler

X

X

 

Öğrenciler, üniversitenin sunduğu eğitimin doğrudan hizmet alıcısı olmalarının yanı sıra, eğitim-öğretim süreçlerinin merkezinde yer almaları nedeniyle kurumsal kalite güvence sisteminin en temel paydaşıdır. Öğrenme çıktılarının izlenmesi, program yeterliliklerinin belirlenmesi, memnuniyet ölçümleri ve iyileştirme süreçleri doğrudan öğrenci katkı ve deneyimi ile şekillenmektedir.

Öğrencilerin temel beklentileri arasında; nitelikli ve ulaşılabilir eğitim, öğrenme çıktılarının gerçekleştirilmesi, öğretim sürecine etkin katılım, görüşlerinin dikkate alınması ve geri bildirimlerinin somut iyileştirme adımlarına dönüştürülmesi yer almaktadır.

Öğrencilerin akademik deneyimi, ders içerikleri, müfredat yapısı ve genel memnuniyet düzeyi, üniversitenin eğitim kalitesine doğrudan etki etmektedir. Öğrenci geri bildirimleri, kalite güvencesi sisteminin izleme ve değerlendirme bileşenlerinde belirleyici bir rol oynamaktadır.

Öğrenciler, eğitimde kalite güvencesinin sağlanması, memnuniyetin artırılması, toplumsal katkının güçlendirilmesi ve mezun başarısının sağlanması açısından en yüksek önceliğe sahip iç paydaş konumundadır.

Kurumsal kalite politikası doğrultusunda, öğrenci merkezli yaklaşım benimsenmeli; öğrencilerin geri bildirimleri doğrultusunda öğrenme çıktıları, program yeterlilikleri ve ders planları sürekli olarak izlenmeli, değerlendirmeli ve iyileştirilmelidir. Bu bağlamda öğrenciler yalnızca hizmet alıcısı değil, kalite güvence sistemine aktif katkı sunan stratejik bir paydaş olarak değerlendirilmelidir.

 

 

 

 

 

 

 

Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi