Program Akreditasyon Kuruluşları ile İşbirliği Süreçleri
Kırklareli Üniversitesi, program düzeyinde kalite güvencesi uygulamalarını teşvik etmek amacıyla Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilmiş ulusal akreditasyon kuruluşlarıyla iş birliği içindedir. Bu iş birliği, programların kalite standartlarına uygun şekilde yapılandırılması, değerlendirilmesi ve sürekli iyileştirilmesini kapsamaktadır.
Bu kapsamda;
FEDEK (Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği),
STAR (Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği),
TURAK (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu),
MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği),
SABAK (Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği),
PEMDER (Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği),
MİAK (Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği),
İAA (İlahiyat Akreditasyon Ajansı),
HEPDAK (Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği),
DEDAK (Dil Eğitimi Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) ve
TEPDAD (Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği)
gibi kuruluşlar aracılığıyla yürütülen değerlendirme süreçleri; eğitim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak geliştirilmesine, öğrenci merkezli öğrenme ortamlarının oluşturulmasına ve sürekli iyileştirme kültürünün program düzeyinde yaygınlaştırılmasına katkı sağlamaktadır.
Paydaş Adı
|
Dış
|
Temel Paydaş
|
Stratejik Paydaş
|
Paydaş Sebebi
|
Paydaş Beklentisi
|
Etki
|
Önem
|
Sonuç
|
Program Akreditasyon Kuruluşları
|
X
|
X
|
X
|
Bu kuruluşlar, yükseköğretim programlarının ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uygun olarak değerlendirilmesi ve akredite edilmesinden sorumludur. Her biri belirli bir disipline yönelik kalite ölçütleri geliştirerek, eğitim programlarının sürekli iyileştirilmesini teşvik eder. Bu nedenle üniversitenin kalite güvence sisteminin işlerliği açısından kritik dış paydaşlardır.
|
Kırklareli Üniversitesi’nden; ilgili programlarda öğrenme çıktılarının belirlenmesi, öğretim yöntemlerinin öğrenci merkezli tasarlanması, ölçme-değerlendirme sistemlerinin şeffaf şekilde işletilmesi ve sürekli iyileştirme yaklaşımının belgelenebilir olması beklenir.
|
Program akreditasyon kuruluşlarının değerlendirme ve akreditasyon kararları, ilgili programların kalite düzeyi, tanınırlığı ve öğrenci tercih edilirliği üzerinde doğrudan etkilidir. Ayrıca, kurumsal akreditasyon süreçlerine de katkı sağlar.
|
Üniversitenin eğitim programlarının kalitesinin tescillenmesi ve dış paydaşlara karşı güvenilirliğinin artırılması açısından bu kuruluşlarla yürütülen iş birlikleri hayati önem taşır. Program bazlı kalite kültürünün gelişmesi ve yaygınlaşmasında başat rol oynarlar.
|
Program akreditasyon kuruluşlarıyla sürdürülen iş birliği sayesinde, eğitim programları disiplin bazında sürekli gelişmekte; öğrenci başarısı, mezun yeterliliği ve paydaş memnuniyeti artırılmaktadır. Bu durum, üniversitenin genel akademik itibarına da olumlu katkı sunmaktadır.
|
|