05/08/2025 15:09:15 - 07/08/2025 15:09:15 - 45 Okunma

 

 

Kırklareli Üniversitesi

Kurumsal Eğitim Uygulamaları Geliştirme 

KOD: Kurumsal Eğitim Ortamlarını Yerinde İnceleme Değerlendirne

 

Üniversitemizin Kapsayıcı ve Sürdürülebilir Nitelikli Eğitim Vizyonu Kapsamında Kurumsal Eğitim Ortamlarını Yerinde İnceleme Sonuçlarını Değerlendirme Toplantısı 

 

Üniversitemizin kapsayıcı ve sürdürülebilir nitelikli eğitim vizyonu doğrultusunda, Eğitim-Öğretimi Geliştirme Koordinatörlüğü koordinasyonunda; Kalite ve Akreditasyon Koordinatörlüğü, Kurumsal Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü, İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı iş birliğinde 14–25 Temmuz 2025 tarihleri arasında tüm kampüslerde gerçekleştirilen yerinde inceleme süreçlerine ilişkin değerlendirme toplantısı 4 Ağustos 2025 tarihinde saat 16.00 da Senato Salonunda düzenlendi.

 

Toplantı, Rektör Yardımcımız Sayın Prof. Dr. Kadriye Eylem ÖZKAYA LASSALLE başkanlığında, Kalite ve Akreditasyon ile Eğitim-Öğretimi Geliştirme Koordinatörlükleri koordinatör ve birim uzmanları, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Fakülte ve Meslek Yüksek Okullarının yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Kadriye Eylem ÖZKAYA LASSALLE, Üniversite yönetimi olarak Üniversitemizin tüm birimlerindeki fiziksel, teknolojik alt yapıları ve sosyal olanak ve etkinliklerin nitelik ve niceliğini önemsediklerini, bu kapsamda Üniversitede var olan durumu bir bütün olarak görmek için Kurumsal Eğitim Ortamlarını Yerinde İnceleme-Değerlendirme çalışması ve sonuçlarını önem verdiklerini, öğrencilerimizin nitelikli eğitime erişim için gerekli olan iyileştirme çalışmaları tüm çaba sarf edeceklerini belirtti.

 

14-25 Temmuz 2025 tarihleri arasında Üniversitemiz yedi kampüsündeki tüm birimlerin eğitim ortamlarına ilişkin yürütülen Kurumsal Eğitim Ortamlarını Yerinde İnceleme-Değerlendirme çalışmasına ilişkin Kalite ve Akreditasyon ile Eğitim-Öğretimi Geliştirme Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Alaettin İŞERİ, kurumda eğitim ortamlarına ilişkin bu saha çalışmasının kurumdaki gerçekliğin bütünsel bir fotoğrasını çekmeyi amaçladığını, bu fotoğraf çekiminin kapsayıcı bir nitelik taşıması için kurum bünyesindeki ilgili birim ve uzmanlıkların sürece dahil edildiği, yerinde inceleme raporlarının da çoklu incelemeye dayalı bir kapsayıcılığının olduğunu, kurumda yürütülecek iyileştirme çalışmalarının sürdürülebilirliği için de katılımcılık ve izlemeye dayalı bir sürecin esas alındığını belirterek saha çalışmasının amaç ve kapsamını açıkladı. Saha çalışmasının süreç ve araçlarına ilişkin, inceleme öncesi incelenecek eğitim ortamlarının derslikler, ortak kullanım alanları ve öğretim elemanları çalışma ofisleri olarak belirlendiği ve bunların her birine ilişkin inceleme-gözlem kriterlerinin belirlendini ifade etti. Yürütülen saha incelemesi sonuçlarını üç ana başlık altında ve birimler bazında örneklerine ilişkin, ilk ana başlık başlık derslikler olup, dersliklerin tasarım ve konumlandırması, derslik kapasitesi ve oturma alanları, temel eğitim donanım ve aygıtları, modüler ve hareketli sınıf imkanları ve erişilebilirlik durumlarına ilişkin veriler sundu. ikinci ana başlıktaki ortak kullanım alanlarına ilişkin alanların nitelik ve niteliği, sosyal etkileşimi destekleme durumları, bireysel ve grupla ortak çalışma alanları, erişilebilirlik ve güvenlik ve temizlik ve hijyen durumlarına verileri sundu. Üçüncü ana başlıktaki öğretim elemanları çalışma ofislerine ilişkin öğretim elemanları tarafında doldurulan değerlendirme formlarında, öne çıkan ofislerin kapasitesi ve kullanım imkanları, fiziksel ve teknik donatılar sorunu, bireysel çalışma konforu ve temizlik ve hijyen verilerini sundu.   

 

Yerinde inceleme sonuçlarının sunumu ardından birim yöneticileri ile ortaya çıkan sonuçlar üzerinde değerlendirmeler, eğitim-öğretim ortamlarının niteliğini artırmaya yönelik sürdürülebilir iyileştirme üzerinde tartışıldı. Birimler bazında söz alan yöneticiler, kendi birimlerindeki durumları ve olası iyileştirme önerilerini sundu.

 

Toplantı sonunda, Kurumsal Eğitim Ortamlarını Yerinde İnceleme-Değerlendirme çalışması kapsamındaki kurumsal gerçekliği fotoğraflamaya ilişkin durum tespitleri aşamasının tamamlandığı, ikinci aşamada ise tüm birimlerin ortaya çıkan durumu iyileştirmek için ilgili daire başkanlıkları ve uzman birimlerle bir araya gelerek (2025-2026 akademik yılı sonunda sonuçları gözlenebilir şekilde somut uygulamalara dayalı) birim eğitim ortamlarını iyileştirme eylem planlarını, 2025 Eylül ayı sonunda kadar tamamlayıp, Rektörlüğe sunmaları kararlaştırıldı.

 

 

 

 

 

 

 

KLU EOKG KOD Kapsayıcı  Sürdürülebilir Nitelikli Eğitim Eğitim Ortamlarını Yerinde İnceleme

Facebook Twitter Google Plus
.
..
...
Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi