Kurumsal Eğitim Ortamlarını İnceleme ve Değerlendirme

 

Kırklareli Üniversitesi

Kapsayıcı ve Sürdürülebilir Nitelikli Kurumsal Eğitim Geliştirme Çalışmaları

KOD: Kurumsal Eğitim Ortamlarını Yerinde İnceleme Değerlendirme 

 

 

KOD: Kurumsal Eğitim Ortamlarını Yerinde İnceleme Değerlendirme

Üniversitemizin kapsayıcı ve sürdürülebilir nitelikli eğitim vizyonu kapsamında 2024-2025 akademik yılından itibaren tüm birimlerde kurumsal eğitim ortamlarınnın yerinde incelenmesi çalışması yürütülmektedir. Her akademik yıl sonunda yürütülen inceleme çalışması; dersliklerin (seminer, atölye, laboratuvar) fiziksel ve teknolojik donanım durumları, ortak kullanım alanlarının kullanımı, sürdürülebilirliği ile erişilebilirlik durumu, güvenlik ve yönlendirme sistemlerinin yerinde incelenmesini içermektedir. İnceleme süreci, Eğitim-Öğretimi Geliştirme Koordinatörlüğü koordinasyonunda; Kalite ve Akreditasyon Koordinatörlüğü, Kurumsal Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü, İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Engelsiz Üniversite Koordinatörlüğü temsilcilerinden oluşturulan bir inceleme komisyonu tarafından yürütülmektedir.

Kapsayıcı ve sürdürülebilir nitelikli eğitim ortamlarına ilişkin komisyon incelemeleri, 7 kampüste yer alan toplam 11 fakülte ve 7 meslek yüksekokulda yürütülmekte; derslik, seminer salonları, atölyeler, eğitim laboratuvarları, konferans salonları, ortak kullanım alanları ve öğretim elemanları çalışma alanları yerinde incelenmektedir. Ziyaret edilen birimlerde; dersliklerin fiziksel ve teknolojik donanımı (dersliklerdeki merkez nokta konumlandırmaları ve işlevsellik durumları, masa-sandalye durumu, tahta ve projeksiyon konumlandırmaları, eş zamanlı çalışma durumları, projeksiyon ve bilgisayar sistemlerinin etkili çalışma durumları, internet erişimi, aydınlatma), iklimlendirme (ısıtma-soğutma) durumları, ortak kullanım alanlarının temizlik, erişilebilirlik ve donanım durumu, güvenlik ve yönlendirme sistemlerine ilişkin durum tespitleri ve iyileştirme gereksinimleri, önceden hazırlanan değerlendirme formları aracılığıyla yapılmaktadır.  

Kurumsal eğitim ortamlarınnın yerinde incelemesine ilişkin ortaya konulan veriler, birimler bazında Birim KOD Raporları hazırlanmaktadır. Bu raporlar Üniversitemizde tüm paydaşların katılımıyla bir değerlendirme toplantısında değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme sonuçlarına bağlı olarak ilgili birimler tarafından iyileştirme eylem planları hazırlanıp, iyileştirme çalışmaları yürütülmektedirHer bir akademik birim için hazırlanan KOD raporları, inceleme tarihi, katılımcılar, gözlemler ve önerilen iyileştirme faaliyetlerini içermektedir. Raporlar, kalite döngüsü içerisinde kurumsal gelişim faaliyetlerine dayanak teşkil etmektedir.

 

İnceleme Süreçleri

Eğitim öğretim ortamlarının geliştirilmesine yönelik durum analizi süreci planlanmıştır. Tüm birimler için yerinde inceleme takvimi hazırlanarak ilgili yazılar birimlere bildirilmiştir. Tanımlı paydaşların katılımıyla yerinde gözlem ve değerlendirmeler gerçekleştirilmiştir. Her birime ait bulgular ayrı ayrı raporlanmış ve iyileştirme önerileri geliştirilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi